فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

مهم‌ترین آثار کارتونیست‌های ایران در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی (۷) | نقش لاله بر دست پیروز ایران

  • کد خبر: ۹۸۷۵۴
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
مهم‌ترین آثار کارتونیست‌های ایران در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی (۷) | نقش لاله بر دست پیروز ایران
رضایی در این کارتون، دستی را با هاشور‌های متمرکز بر فراز نقشه ایران به تصویر کشیده است؛ گویی تمام خط‌ها و هاشورها، از همه جای ایران در آن جای گرفته و به تصویر جان بخشیده‌اند

مجید ادیبی | شهرآرانیوز - امسال و هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، در ستون کارتون‌شهر به مرور تعدادی از آثار کارتونیست‌های کشورمان پرداختیم که بهمن ۱۳۵۷ در نشریات ایران به چاپ رسیدند. بخش پایانی، به اثری از استاد بهمن رضایی، نقاش و طراح توانمند خراسانی اختصاص دارد.

آنچه پیش رو دارید، اثری نمادین از پیروزی ملت ایران بر حکومت طاغوت است. رضایی در این کارتون، دستی را با هاشور‌های متمرکز بر فراز نقشه ایران به تصویر کشیده است؛ گویی تمام خط‌ها و هاشورها، از همه جای ایران در آن جای گرفته و به تصویر جان بخشیده‌اند؛ ترفندی هوشمندانه در طراحی که برای به‌تصویردرآوردن یکپارچگی ملت استفاده شده است. ورای این‌ها، آنچه به اثر عمق و معنایی ژرف می‌بخشد، نقش بستن گل لاله بر دست پیروز ملت است؛ اشاره‌ای نمادین از خون‌هایی که برای این افتخار و پیروزی بر زمین ریخته شد و ثمره آن آزادی ایران از بند ظلم و ستم پهلوی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->